Thursday, November 15, 2007

Kami Pun Pernah Cuba Buat Kartun Cerita Haiwan

Assalamualaikum.
Lagi sekali setelah menyepi seketika waktu, aku kembali dengan satu lagi khazanah penting la kot bagi industri animasi kita. Ramai jugak kawan-kawan tanya, kenapa kami tak buat cerita binatang macam kartun omputeh. Aku kata ada, tapi dah lupa. Semalam aku cari-cari, dan terjumpa lakaran kat bawah ni. Aku rasa tajuk dia RIMBA kot, ntah aku pun lupa la. Mungkin dilukis pada tahun 1996 di kharisma pictures, level bawah tanah, oleh storyboard artist bernama Syamsul Ikram Ghazali aka rambai.

Tapi sebenarnya, kartun ni tak jadi buat pun. Zaman dulu-dulu, nak masuk tv pun susah. Akhirnya tinggal cam tu je la..
Yang ketiga ni, aku pun tak paham. Korang tengok-tengokla, kalau ada yang boleh paham, jom bincang-bincang. Tapi aku rasa-rasa la kan.. yang '8000' tu mungkin kiraan gaji aku untuk tahun 2020 la kot...sebab sekarang gaji aku ni belum sampai lagi macam tu.



5 comments:

johan said...

Assalamualaikum ya sahabat...
kira animasi ni nak dibuat selepas usop la ye...
sekarang kalau bikin balik boleh jual kott...hihhiii..

Amir Hamzah Hashim said...

ada cop mohor kat bawah tu. dah register oleh 'somebody'. rasanya merbahaya. he he. zaman dah berubah kot..?

lipan bara said...

laa..dari burok di makan anai2..baik di komersilkan...
takkan tak bleh kot...
buek cito lain la...tapi pasal menatang. bebudak suko ngan menatang ni.

kucing lorong said...

aku agak la.., yg 8000 tu, kiraan untung yang dikaut oleh bos kamu setahun mengikut setiap kepala perkapita darab berapa ramai krew bertuigas masa tu. aku agak-agak je la, kalau tak betul pegi tanya mana2 akauntan. mungkin lebih tepat.

Amir Hamzah Hashim said...

Mmmm Tak baik kamu cakap macam tu Kucing Lorong, menuduh tanpa bukti. Kalau ada bukti...,boleh la aku percaya ye tak?

Johan n lipan...tunggu nanti aku buat he he.