Monday, June 4, 2007

Kharisma Pictures Sepintas Lalu

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh.,
Kekadang dalam aku mengelamun, selalu pulak aku melalut menyelitkan foto-foto ataupun nukilan-nukilan yang mungkin sesetengah orang secara sumbang menganggapnya sebagai amat tidak relevannya dengan misi Blog aku ni. Apapun aku berpandangan sebaliknya, kerana inikan Blog aku, bak kata orang.. "Sukatikaulah" atau lebih lunak disebut.."Sukati aku lah".
Selalu pulak emel aku dikunjungi oleh para sahabat, para pengunjung misteri dan kadang-kadang pula oleh kawan-kawan lama masa di sekolah dan asrama aku dulu. Tapi ramai jugak pengunjung blog aku ini terdiri dari para mahasiswa-sisiwi yang tengah menyiapkan kertas-kerja mahupun apa jugak kerja diorang, selalu pulak aku ditanya mengenai sejarah Kharisma Pictures. Aku sebenarnya bukanlah Arkib mahupun Muzium, tetapi seronok pulak membantu sesama insan. Jadi kali ini, setelah 6 hari tak menggodek Blog ni, untuk tidak menghampakan sesetengah pihak, maka tatapilah sebahagian sejarah yang ramai tertanya-tanya tu. Moga sedikit yang aku paparkan disini, mampu mengubat mata-hati-jiwa sesetengah dari pengunjung kita ini. Insya Allah.




(aku petik artikel ni dari Makalah Tahunan 'Kharisma Today' - edisi 1995)

"Nak yang lebih SEGAR? Kupaslah sendiri" - kata Marigold Peel Fresh.

No comments: