Tuesday, September 2, 2008

Lagi PenDEDAHan Usop Sontorian.


Baru-baru ni sahabat aku, Kidol, datang dan bagi aku keratan artikel yang dia simpan sekian lama. Keratan majalah yang aku rasa majalah ni pun dah tak wujud agaknya. Tapi untuk rakaman sejarah, aku tampilkan di sini. Hayati...
Usop..,
Macam-macam ceritanya.. Dan macam-macam versi pengkisahannya, mengikut si tukang cerita. Begitu, begini dan demikian adanya.

8 comments:

Sukatikaulah said...

Tak baik betul encik ibnukaduk menyiarkan artikel ini.Tidakkah encik tau bahawa usop sontorian dan segala watak-watak dalam animasi itu adalah hasil karya kartunis osman yusoff?

Tun Jebat Arabi said...

Sesungguhnya hamba pun dikabarkan orang begitulah. akan tetapi tiadalah hamba tahu bahawa osman usop tu seorang kartunis. Kerana setau hamba, menurut cerita turun temurun, ditilik dihitung, tiadalah jua akan nama osman usop dalam senarai ahli persatuan kartunis malaya. Maka demikian, hamba lebihlah percaya akan berita yang dikabarkan di dalam warkah kepilan sang kaduk ini. Demikianlah dugaan dunia.

brader joe said...

kartunis Osman Yusoff?

ibnukaduk said...

Aku tak kenal kartunis Osman Yusof. Sesapa yang kenal atau mengenali kartunis ini, sila beri kata laluan.

animaTOT said...

kartunis Osman Yusof?
ooOoo..yang lukis pakai duit tu ke?

ichigo kurosaki said...

En Sukahatikaulah...
en ni kartunis ke atau pembunuh kartunis....
org nak naik kan kartunis kat malaysia ni...
katekan si osman yusoff tu kartunis yg buat usop ni(ye ke mamat osman ni kartunis)makna nya si ibnukaduk dah menaik nama kartunis2 usop santorian....
KEPADA IBNUKADUK TERUSKAN USAHA ANDA.....

Ainun Basithah said...

macam mana ye nak dapat lebih maklumat tntang usop sontorian nih??

aMeir said...

Boleh meriahkan fB animas dan tanyakan maklumat di situ. Pasti akan ada yang beri respon