Tuesday, April 22, 2008

Hari Pertama Sebagai Animator -part 3


Apa nak tulis ek? Ingat nak menyambung cerita yang dulu tu, tapi alamak, otak tak mampu nak fokus la. Eh otak tak fokus ke, atau aku yang tak fokus ha? Kenapelah kita asyik salahkan sesuatu yang lain contohnya 'salah teknik' apabila kita sendiri yang lalai takpun leka ataupun macam aku sekarang ni, 'hilang fokus' Adus!!
Ganbar kartun kat atas tu, sebenarnya bos aku tengah mengajar kami masa hari pertama di Kharisma Pictures. Dia suka sangat buat gaya macam tu bila bagi contoh pergerakan orang berjalan. Gaya Usop Sontorian!!
Heh, nanti aku sambung besok la...!

11 comments:

ICe said...

Salam...
bes blog encik ni. teruskan berkongsi pengalaman dan pengajaran, khususnya untuk generasi baru macam kami ni.

ibnukaduk said...

Sumber ilmu tak terjangkau banyaknya. Setiap angin nan berlalu, tiap deru air yang mengalir, tiap zarah berterbangan, tiap nafas bersilih ganti, tiap huruf nan dibaca, tiap kerdipan mata, membawa bersama ilmu-ilmu yang bermanfaat untuk kita. Terimakasih atas sokongan.

Jonjenin said...

Fulamak!!!tangkap blues plak rasanya bila ibnukaduk membisikan kata puitis bak angin malam yang berhembus lembut, lantas menyapa dedaunan kering yang berguguran jatuh ke dalam sungai yang jernih...cewahhh..

Fariz said...

eh.. ni amir hamzah VI dulu kan?
macam kenai..

aMeir said...

Kalau kenal.., jom la join minum teh (ngeteh) kat mapley. bagi no telefon ke emel :ibnukaduk@hotmail.com

Sukatikaulah said...

012-974 7995

ibnu_hashim said...

nombor ni den pun tau.. yola..
sok sok kito ngeteh mydin yo..

Anonymous said...

adey..adey..adey!!!
kicik busat amma appa mari pigi
nengok itu sana bulog la dey-
http://jiwatempatan.blogspot.com/
dey!

vrempire said...

Gambar bos tu kena bikin simple animation Flash ni. baru masyuk dapat tgk gaya pergerakan yang unik tu hehe..

Mr. Moy Malhutta said...

Terimakasih. Rugi dulu takda henset berkamera. Kalau tak, tak payah la nak lukis dan buat animasi untuk tunjukkan contoh tu.

aMeir said...

..ape-ape aje la korang ni kan?