Thursday, May 3, 2007

Bertemu Ujang dan Warga Blog Jibam

Sabtu 28 April 07, Aku sempat mengunjungi sifu Ujang dan warga Blog Jibam di booth CESB, di Pesta Buku Antarabagsa 2007-PWTC.
Aku, Shafiq, Animatot, Tidin dan Ujang.

Sekali dapat bertemu Ujang dan rakan-rakan Blog Jibam ni best jugak. Boleh borak-borak macam-macam hal disamping dapat minum teh tarik yang berharga RM3.00 di PWTC tu..


11 comments:

Anonymous said...

tu la lenkali bawak teh tarik sendiri. hahaha

Anonymous said...

Aku hampir dah lupa rupa ujang yang mana satu, pikir tadi hafiz yang berdiri dalam ramai-ramai tu. Cis itu le sebabnya kalau lama tak jumpa. Kirim salam aje le kat dia brader.

Anonymous said...

Hari sabtu kemarin aku pergi le PWTC tu, harap-harap nak jumpa kawan lama(ujang),tapi hampe dia tak ada kat situ, yang ada kerusi dan lukisan japar atas pentas. Ada orang tegur aku tapi dia lupa nama aku pulak, tak kisah le tu, aku jawab nama aku mail aje dan dia respon cam dak kenal lama. Ini le dunia cam pentas japar itu jugak.

aMeir said...

Sabar je la wahai kawan-kawan. Kadangkala rupa kita boleh berubah mengikut masa dan suasana. Contohnya kalau kita kena kutuk, muka kita boleh menjadi merah padam kalau kita tidak bersabar dan bukan dari golongan orang-orang yang penyabar. Untuk en. Musang Merah, kadangkala.. kawan-kawan lama kita tidak dapat mengenali atau mengecam identiti kita kerana mungkin rupa paras kita yang sudah bertukar hampir 300% atau memori akalnya sudah mengalami hilang upaya untuk mengingati sesuatu yang jaraknya lebih dari 20 minit. Ini kita panggil singkat akal akliah. Atau juga boleh dikatakan mengalami masalah pelupa. Demikian adanya.

Anonymous said...

a'kum,

hahahaha berjaya jugak ko melukis katun ye amei.. aku ingat ko lukis katun kat asrama je, pastu jadik insaf rupanya melukis pas ke tua...

ko sure tak ingat lagi kat aku.. pasal aku dok asrama sampai awal form 3 je.. tapi aku ingat ko pasal ko glamer masuk tv hahahhahaharun..

aMeir said...

Waalaikumussalam.
Mr Chokit, boleh contact aku melalui emel.Aku boleh bayangkan rupamu. Walaupun rupamu tidak ku kenal, tatapi lobang hidungmu tetap ku kenal.

Anonymous said...

a'kum en.amir..blog yg sgt bagus..truskan penceritaan ek..all d best to u!:)

p/s: kta pnh bejumpe ms book fair d pwtc..nice to meet u!:)

aMeir said...

Terimakasih. Seorang yang bijaksana, kata Piah ibu Jibam adalah orang yang tidak berubah mukanya bila dipuji. Insya allah akan aku praktikkan.Tawaduk.

Anonymous said...

this is a long story never ending..harap2 lah...

aMeir said...

jon, kau dok mana eh? Rajin jom turun minum-minum kenal kenal ngan memember..Kan cerita panjang tu.. kena borak-borak panjangggggg.

Anonymous said...

heheheee..macam perli jer ko ni..hihihiii
aku lepak kat klang jer.