Wednesday, March 14, 2007

Berkhemah Di Air Terjun Berkelah - Pahang

Kenangan Masa XPDC Perkhemahan 1995.
Sesi taklimat sebelum memulakan ekspedisi oleh En Kamn dan Dira.

Macam biasa, mesti bergambar ramai-ramai dulu, lepas tu baru le berangkat.

Dalam Bas, Wak Rizal, Tulang, Jau, Syam, Dira, Black, Aku dan Kidol. Turut kelihatan.. Bacang kot yang pakai topi merah tu.. yang baju kotak-kotak tu rasanya.. Lambok.

Aku, Kidol, Mazian, Nuar, Zairi, Sagu, Rambai, Yumi, Alud, Mek, Wak Rizal, Tulang dan lain-lain.
Wak, En Jamal, En Lie, Aku, Kidol, Dan Lain-lain.. Turut Kelihatan.. En Kamn (kanan sekali)

Ni Baru sampai, bergambar kat tepi jalan masuk ke kawasan hutan tu.

Masa ni senyum la lagi, belum tau azab nak menimpa tak lama lagi...

Keletihan di separuh perjalanan.

Apapun.. seronok tetap seronok.

Mabuk, Dira dan Aku.
Tolong-menolong, tarik-menarik sesama rakan.
Tulang Dan Nazim tengah goreng ikan.

En Kamn, Fiza, Yumi dan Mazian.

Izudin, Matki, Lambok, Yumi, Mazian, Aku dan Bob.
Zairi, Fiza, Sagu, Kidol.

Art, Aku, Lambok, Matki, Mazian, Yumi, Bob, Zairi, Tulang,
Izudin, Kidol, Sagu, Black, Dira dan Mabuk.

Ni rehat-rehat masa perjalanan balik.

Rasa macam baru je, Tapi dah hampir 12 tahun berlalu. Masih teringat dan terkenang-kenang acara perkhemahan kami di Berkelah, Maran, Pahang, selama 3 hari 2 malam pada 3-5 November 1995. Kami berjalan 'tracking' selama hampir 6 jam untuk sampai ke kawasan perkhemahan yang terpaksa meredah semak-samun, hutan denai, kawasan tinggi, curam berbatu dan meredah anak-anak sungai. Alhamdulillah, tiada insiden merbahaya yang terjadi cuma keletihan yang amat sangat serta terpaksa pulak memasang khemah dalam malam gelap. Kami sampai sekitar jam 7-7.30 malam. Pada ketika nyenyak tidur malam tu, hujan lebat pulak melanda. Tidur dalam air la kami semua.

No comments: